Näinkö se muka aina menee

Mies soittaa naiselle, joka on kymmenen minuuttia myöhässä.

Missä viivyt?

Pieni hetki vielä.

Kauanko minun vielä täytyy odottaa?

Ei enää kauaa, olen jo melkein matkalla.

Melkein?

Minun täytyy vain valmistautua hieman.

Kai tiedät, että kelpaat minulle juuri sellaisena kuin olet?

Kai minä tiedän. Kelpaan sinulle, mutta muut voivat ajatella toisin.

Älä muita ajattele. Sinulla on minut. Kai olet jo matkalla?

Olen ovella. Vielä täytyy päättää, mitkä kengät jalkaani laitan.

Eikö sinun pitänyt laittaa ne punaiset?

Mitkä niistä? Ja asuuni ei nyt oikein sovi punainen.

No voitko nyt vain laittaa jotkut? Minulla alkaa olla kylmä.

Juu laitan nämä yhdet. Kestä vielä. Hetki ja olen siellä.

Minä odotan. Parasta saa kai aina odottaa.

Nainen ssapuu ja he lähtevät kävelemään kohti määränpäätään.

...

Kenkäni painavat pikkuvarvastani. Sattuu.

Oliko pakko laittaa juuri nuo kengät, jos ne eivät ole hyvät jalkaan?

Sinä et antanut minulle aikaa miettiä tarkemmin.

Olit jo vartin myöhässä. Mitä olisin voinut muuta tehdä? Olin jäätymäisilläni.

En tiedä. Mutta nyt meidän täytyy kyllä pysähtyä. Sattuu niin paljon.

Meillä on kiire, emme voi jäädä nyt pysähtymään.

Pakko. En pysty kävelemään enää askeltakaan.

No minä kannan sinut. Auttaisiko se?

Kyllä se auttaisi, mutta et sinä minua jaksaisi. Painan liikaa.

Jaksan, jaksan. Et paina mitään, ja täytyyhän näitä lihaksia joskus käyttää.

No mennään sitten jo. Emme saa myöhästyä. Juokse.

Naiset. Parhaan puolesta täytyy tehdä paljon töitä.

...

Tuntuu, että tosi monella miehellä on tällainen käsitys yleisesti naisista:

-Aina heitä joutuu odottaa

-Aina kestää valmistautua

-Aina luullaan, ettei kelpaa ilman tälläytymistä

-Aina on joku asussa vialla

-Aina joutuu uhrautumaan naisen puolesta.

Ei kai se aina näin ole. Mutta kieltämättä: aina joskus